Najprostszym i najskuteczniejszym sposobem na wzbudzenie pozytywnego podejścia do ćwiczeń – zabaw logopedycznych jest zwracanie uwagi na pozytywne rezultaty ciężkiej pracy dziecka, nawet te najdrobniejsze. Motywacja do ćwiczeń nie przyjdzie sama. Nawet najchętniej współpracujące dziecko miewa czasem swoje „kryzysy” związane z motywacją do ćwiczeń. Motywację trzeba budować i wzmacniać. Najlepiej zacząć od siebie.
Mówiąc inaczej: chwalmy nasze dziecko za konkretne postępy. Nie szczędźmy mu pochwał, nie kwitujmy zakończonych ćwiczeń tylko jednym krótkim zdaniem: „dzisiaj dobrze ci poszło”. Pochwała początkowo będzie potrzebna na każdym kroku, niemalże po każdym prawidłowo wypowiedzianym zdaniu – oczywiście bez przesady. Nic tak nie zmotywuje do dalszej pracy jak pochwały ze strony bliskich i ważnych osób.
Prezentujemy ciekawe pomoce logopedyczne do zastosowania w terapii jak i profilaktyce wad wymowy u dzieci w wieku przedszkolnym jak również wczesnoszkolnym, które można wykonać również w domu.
Czytanie i ćwiczenia buzi | ![]() |
|
Głoska Sz | ![]() |
|
Kto tu mieszka? | ![]() |
|
Kurka | ![]() |
|
Lato - paczka logopedyczna | ![]() |
|
Lody | ![]() |
|
Pies - ćwiczenie narządów artykulacyjnych | ![]() |
|
Siłownia logopedyczna | ![]() |
|
Słownik Logopedyczny | ![]() |